Atelier de dezvoltare socială și emoțională

Grupa de vârstă: 14-18 ani si Adulți
Nr. de participanți: Minim o persoana, Maxim 15 persoane
Cost de persoană, per sesiune (50 min): 75 lei
Când se desfășoară atelierul: După-amiază, Începând cu ora 18.30
Modulul 1, cuprinde 5 activități ce se desfășoară in cadrul a 11 sesiuni, a câte 50 min fiecare.
Modulul 2, cuprinde 3 activități ce se desfășoară in cadrul a 5 sesiuni, a câte 50 min fiecare.
Modulul 3, cuprinde 4 activități ce se desfășoară in cadrul a 5 sesiuni, a câte 50 min fiecare.
Modulul 4, cuprinde 6 activități ce se desfășoară in cadrul a 6 sesiuni, a câte 50 min fiecare.
Modulul 5, cuprinde 4 activități ce se desfășoară in cadrul a 6 sesiuni, a câte 50 min fiecare.

Descriere atelier:

In cadrul acestui atelier, sunt cuprinse activități practic-formative concrete ce au ca scop dezvoltarea în rândul elevilor, a unor competențe care presupun autocunoaștere, înțelegerea si dezvoltarea autonomiei, comunicarea, managementul resurselor, lucrul in echipa.

Aceste activitați îi implică activ pe elevi și îi încurajeaza spre introspecție și acceptarea necondiționata atat a propriei persoane cat și a celorlalți.

Dezvoltarea abilităților cognitive în pre-adolescenta si in adolescența vizează dezvoltarea gândirii abstracte, a capacității de a gândi logic, de a testa ipoteze si de a chestiona. De asemenea, vizează dezvoltarea metacogniției, aceste caracteristici aducând cu sine nevoia adolescenților de a chestiona autoritatea, de a dezbate, de a argumenta, de a chestiona valorile adulților. De asemenea, adolescenții încep să își seteze obiective personale, să se orienteze spre viitor, să experimenteze lucruri noi și să învețe de pe urma lor. Rolul adulților în cadrul acestui proces este unul extrem de important: adolescenții au nevoie să fie ghidați în dezvoltarea lor.

Metode de lucru:

– rezolvarea fiselor de lucru si a testelor

– interpretarea si analiza fiselor de lucru si a testelor

– dezbaterea

– oferirea feed-back.ului

– organizatori grafici;

Instrumente necesare:

– pix

– foi albe

Structura atelierului:

Atelierul este structurat in 5 sectiuni (module), fiecare sectiune cuprinzand mai multe activitati, dupa cum urmeaza:

1. Activitati de autocunoastere

– Scopul acestei secțiuni constă în explorarea și înțelegerea factorilor principali care contribuie la apariția și menținerea emoțiilor și comportamentelor umane.

– Obiectivele secțiunii sunt:

  • Identificarea factorilor principali vizați în procesul de autocunoaștere;
  • Prezentarea principalelor mecanisme ale emoțiilor umane;
  • Prezentarea principalelor mecanisme ale comportamentelor umane;
  • Explorarea rolului valorilor personale, structuri cognitive fundamentale în definirea identiții;
  • Formularea de recomandări pentru dezvoltarea competențelor de autocunoaștere și dezvoltare personală.

2. Activitati pentru dezvoltarea autonomiei

– Scopul acestei secțiuni constă în dezvoltarea capacității unui individ de a deveni autonom si presupune un traseu care însoțește întreaga viață a acestuia, deoarece valorile și interesele pot evolua în timp.

– Obiectivele secțiunii sunt:

  • Autoevaluarea nivelului de autonomie
  • Identificarea beneficiilor și riscurilor autonomiei
  • Analiza nor activități de învățare autonomă
  • Autoevaluarea rezultatelor unei activități de învățare autonomă
  • Analiza critică a surselor de influență a comportamentului autonom
  • Identificarea strategiilor personale de gestionare a presiunii de grup

3. Activitati pentru dezvoltarea competentei de comunicare

– Scopul acestei secțiuni constă în familiarizarea cu aspectele teoretice relevante pentru dezvoltarea competenței de comunicare

– Obiectivele secțiunii sunt:

  • caracterizarea si intelegerea procesului de comunicare
  • caracterizarea si intelegerea stilurilor de comunicare
  • dezvoltarea competenței de comunicare persuasivă

4. Activitati pentru dezvoltarea competentei de management al resurselor

– Scopul acestei secțiuni constă în familiarizarea cu strategiile de management al resurselor

personale, cu accent asupra managementului timpului.

– Obiectivele secțiunii sunt:

  • Exemplificarea categoriilor de resurse personale;
  • Formularea unor strategii de management al resurselor;
  • Utilizarea eficientă a strategiilor de management al timpului.

5. Activitati pentru dezvoltarea competentei de lucru în echipă

– Scopul acestei sectuni este de a prezenta sintetic ce reprezintă munca în echipă și care sunt caracteristicile (abilitățile) persoanei care știe să lucreze împreună cu ceilalți pentru a atinge un obiectiv comun.

– Obiectivele sectiunii sunt:

  • Identificarea avantajelor pe care le are munca în echipă, comparativ cu munca individuală;
  • Identificarea abilităților necesare pentru munca în echipă.